Olivia H -

Bokrecention

2011-02-24 | 17:19:00 | Kategori: Övrigt

Som jag lovade skulle jag lägga upp en bokrecention, om boken jag läste, när jag hade läst ut den och det gjorde jag i tisdags, men jag har inte haft tiden att sätta mig ner vid bloggen och skriva p ga massor med läxor. Här kommer den i alla fall.

Titel: Lyckan, kärleken och meningen med livet. På engelska heter den "Eat, pray, love".

Författare: Elizabeth Gilbert

Handling: Den handlar om 35 åriga Elizabeth Gilbert som lever ett liv med ett framgångsrikt jobb, hon har en man som hon försöker få barn med, men hon är inte lycklig. Hon går igenom en slitsam skilsmässa, en depression och en turbulent kärleksaffär. Tillslut bestämmer hon sig för att försöka finna det hon verkligen vill med livet.
Hon ger sig ut på en väldigt lång resa på egen hand för att verkligen få tid och utrymme att försöka på allvar.
Hon börjar i Italien där hon lär sig att njuta, i Indinen konsten att nå sinnesro och i Indonesien hitta balans.
Man får följa henne och hennes många tankar på resans väg.
Det är en självbiografi.

Jag har även sett filmen där sockersöta Julia Roberts spelar Elizabeth Gilbert:

Trackback
Mitt namn är Olivia och jag är 15 år. I bloggen kommer du att få se allt från självporträtt till hockey bilder och följa med mig i min vardag och på min resa till att bli fotograf!

Välkommen! ♥



RSS 2.0